Zona Arcade. Construye, Restaura y Decora tu Máquina Arcade y Pinball.

"TEMPEST BEZEL COCKTAIL" (ATARI) arcade artwork in restoration process by Mikonos

« Older   Newer »
  Share  
view post Posted on 2/8/2012, 22:11     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


"TEMPEST BEZEL COCKTAIL" (ATARI) arcade artwork in restoration process by Mikonos

Bueno, pues he empezado una restauración nueva, un tipo de pieza que no había hecho antes, se trata de un bezel de máquina recreativa cocktail, es decir, de esas que son planas y que tienen los mandos de los jugadores enfrentados, uno en cada extremo. El bezel que restauro es el del juego TEMPEST de ATARI.

Artwork "TEMPEST BEZEL" (for Cocktail arcade cabinet) en proceso de restauración. Por Mikonos.
tempestcocktailbezelmik




Saludos

Edited by Mikonos - 22/5/2023, 16:18
 
Web  Top
view post Posted on 5/8/2012, 08:18     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


Bueno, pues sigo progresando adecuadamente con esta pieza. Sólo me queda doblar instrucciones, scoring y demás en el otro lado del cocktail bezel.

"Tempest Cocktail Bezel" in restoration process. By Mikonos.
tempestcocktailbezel


Saludos
 
Web  Top
view post Posted on 6/8/2012, 15:30     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


"Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) arcade artwork file restored by Mikonos for Zona Arcade's site.
Tempest-Cocktail-Bezel-Restored-Mikonos1

Details in "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) arcade artwork file restored by Mikonos for Zona Arcade's site.
Tempest-Cocktail-Bezel-Restored-Mikonos2



Un hobby mejor en Zona Arcade! :wub: :lol:




Saludos

Edited by Mikonos - 22/5/2023, 16:19
 
Web  Top
primemind
view post Posted on 6/8/2012, 20:01     +1   -1




vaya currazos que te metes!!!! descansa hombre!!! no obstante te lo agradecemos.

ya se que tengo mucho entre manos pero tambien tengo en mente hacerme una de estas, un casco de cocina, un televisor de los grandes antiguos y un cristal de mesa es lo que tengo pensado para empezar, ya veremos, que tengo el ojo muy grande.
 
Top
view post Posted on 7/8/2012, 08:27     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


Pues sí, me estoy metiendo unas palizas que flipo yo mismo. :o: Llevo un par de semanas con la lengua fuera haciendo cantidad de cosas a la vez.


Respecto a este trabajo, parece que hay un fallo en par de zonas respecto al color. Los logos Atari fijo son blancos, aunque en el escaneo se vean en otro color, y las letras de las instrucciones también parecen ser blancas. Bueno, no tardo nada en cambiar esto cuando llegue a casa. ^_^



Saludos

Edited by Mikonos - 7/8/2012, 09:55
 
Web  Top
view post Posted on 7/8/2012, 12:13     +1   -1
Avatar


Group:
Moderator
Posts:
2,025
Location:
Sevilla

Status:


Impresionante, como siempre. :)

Saludos.
 
Top
view post Posted on 7/8/2012, 21:24     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


Gracias, Pablo!


Vamos con el retoque que me ha acercado más a cómo es en realidad el bezel.


Os pongo unas fotos antes:

Original Tempest cocktail cabinet. Proceso de discriminación de colores para la reproducción 1 (Mikonos).
tempestcocktail1

Original Tempest cocktail cabinet. Proceso de discriminación de colores para la reproducción 1 (Mikonos).
tempestcocktail2

Tempest cocktail cabinet (photo 3).
100_5002

Tempest cocktail cabinet (photo 4).
100_5003

Tempest cocktail cabinet (photo 5).
100_5004

Este es el retoque hecha a la reproducción "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI). Por Mikonos.
tempestbezelcocktailmik




Saludos
 
Web  Top
view post Posted on 22/5/2023, 15:29     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


I'm back with this restored piece of arcade art!!!

Thanks to the help of several fans, you can find out that there are metallic elements, such as letters, banding, aliens and logos, which I have proposed to reproduce perfectly.

This job will require white ink and metallic vinyl in order to complete the job at a reasonable price. The printed result will be almost identical to the original, but with some small improvements due to the restoration.

Details in "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) arcade artwork file restored by Mikonos for Zona Arcade's site.
Tempest-Cocktail-Bezel-Restored-Mikonos3


Cheers!
 
Web  Top
view post Posted on 27/5/2023, 12:13     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


As the "Atari" logos were printed behind the glass with silver metallic ink, I designed them to be cut from metallic silver vinyl, but inverted, so they read upside down now, but correctly when glued underneath of the crystal.

+The silver metallic vinyl is the same color on both sides.

The cutting plotter that I will hire for this job is very precise, so I don't have to worry about small cut details (less than 1 millimeter), this is the case of the "®" symbol.

Details in "Tempest Cocktail Bezel- Atari Logos" (ATARI) designed for to be cut in silver metallic vinyl arcade artwork file restored by Mikonos for Zona Arcade's site.
Tempest-Cocktail-Bezel-Restored-Mikonos4


Cheers!
 
Web  Top
view post Posted on 7/6/2023, 10:28     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


Front side of "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 1).
Tempest-Cocktail-Bezel-print1

Details in front side of "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 2).
Tempest-Cocktail-Bezel-print2

Details in front side of "Tempest Cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 3).
Tempest-Cocktail-Bezel-print3

.
 
Web  Top
view post Posted on 5/4/2024, 11:16     +1   -1
Avatar

Restless in Peace

Group:
Administrator
Posts:
42,875
Location:
Alcobendas (Madrid)

Status:


Back side of "Tempest cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 1).
Tempest-Cocktail-Bezel-print1

Back side of "Tempest cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 2).
Tempest-Cocktail-Bezel-print2

Details in back side of "Tempest cocktail Bezel" (ATARI) for to be stuck in back of the glass printed on inverted /reversed vinyl, white ink, metallic silver vinyl and precut (photo 3).
Tempest-Cocktail-Bezel-print3

.
 
Web  Top
10 replies since 2/8/2012, 22:11   332 views
  Share